Provincian kuluvan vuoden painopisteenä on kehitysvelan lyhentäminen. Kehityspäällikkö Sari Karhula kertoo, että asiakkaiden muutos- ja kehitystoiveisiin tartutaan muutoksenhallintaprosessin avulla.
- Syksyn asiakastilaisuuden jälkeen ryhdyimme kokoamaan asiakaskohtaisia muutos- ja kehitystoiveita ja -tarpeita. Sen jälkeen rakensimme sisäisen toimintamallin ja jalkautamme mallia parhaillaan muutosten ja kehitystoiveiden määrittelyissä ja toteutuksessa mukana oleville asiantuntijoille. Olemme myös ryhtyneet perkaamaan kehityskohteita yksi kerrallaan.
Karhulan mukaan asiakaskohtaiset kehittämistarpeet voivat olla esimerkiksi uusia liittymiä, raportteja, prosessi- ja järjestelmämuutoksia tai täysin uusia toiminallisuuksia, joiden edistäminen ja kehittäminen edellyttävät tiivistä yhteistyötä Provincian järjestelmistä vastaavien Visman ja CGI:n kanssa.
- Vaikka kehittämisen tarve on kaikilla asiakkailla ymmärrettävästi suuri, niin pitää on hyvä muistaa, että erityisesti alkuvaiheessa toteutuksiin voidaan tarvita yhteistä priorisointia asiakkaiden kanssa. Kuluvan vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana käymme läpi asiakkaiden tarpeita, aikataulutamme töitä ja aloitamme muutostarpeiden toteutuksia. Keskustelemme muutoshallinnan prosessista asiakkaiden kanssa ensimmäisen kvartaalin asiakkuustapaamisessa maaliskuussa. Toisesta kvartaalista eteenpäin pääsemme jo varmasti asiakastoteutuksissa hyvään vauhtiin, Karhula vakuuttaa.