Siirry sisältöön

Sähköinen asiointi

Haluatko kysyä meiltä laskuun tai palkanmaksuun liittyvistä asioista?

Suosittelemme asiointia ensisijaisesti sähköisen asiointipalvelumme kautta, sillä se helpottaa ja nopeuttaa asiasi käsittelyä.

Tunnistaudu mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla

Sähköinen asiointi edellyttää vahvaa tunnistautumista palveluun. Vahvalla tunnistautumisella parannamme tietoturvaa.

Tunnistautunut käyttäjä voi halutessaan kirjautua ulos lomakkeelta ja jatkaa täyttöä myöhemmin uudelleen, menettämättä jo syöttämiään tietoja. Vahvistamattoman lomakkeen tietosisältöä säilytetään 30 päivän ajan.

Verokorttiasiat

Mikäli työnantajasi on:

  • Lahden kaupunki
  • Hämeenlinnan kaupunki
  • Heinolan kaupunki
  • Mäntsälän kunta
  • Koulutuskeskus Salpaus
  • Päijät-Hämeen Hyvinvointialue
  • Kanta-Hämeen Hyvinvointialue
  • Oma Hämeen tukipalvelut Oy
  • Päijät-Hämeen Laitoshuoltopalvelut Oy
  • Päijät-Hämeen Ateriapalvelut Oy
  • Hollolan kunta, 1.1.2025 alkaen

Huomioitahan, että saamme verotiedot suoraan verottajalta. Jos muutat veroprosenttia Oma Verossa, huomioithan, että
tiedot tarvitaan palkanlaskentaan kaksi viikkoa ennen palkanmaksupäivää.

Mikäli työnantajasi on:

  • Kärkölän kunta
  • Asikkalan kunta
  • Padasjoen kunta
  • Orimattilan kaupunki
  • Päijät-Hämeen Liitto
  • Hollolan kunta, 31.12.2024 saakka

Huomioitahan, että saamme verotiedot vuoden vaihteessa suoraan verottajalta. Jos työsuhteesi alkaa vuodenvaihteen jälkeen tai verokorttisi tiedot muuttuvat kesken vuoden, sinun tulee toimittaa verokorttisi palkka-asiointilomakkeella.

Mikäli haluat, että palkastasi pidätetään veroa suuremmalla prosentilla, kuin mitä verokortissa on mainittu, ilmoita siitä meille palkka-asiointilomakkeella.

Palkkatodistukset

Huomioithan, että palkkatodistuksen tiedot löytyvät palkkalaskelmalta ja tulorekisteristä. Mikäli palkkatodistusta pyytävä taho ei saa tietoja muualta, voit tilata meiltä palkkatodistuksen palkka-asiointilomakkeella. 

Usein kysytyt kysymykset

 

Olemme keränneet vastauksia meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin.
Jos et löydä vastausta kysymykseesi, voit ottaa meihin yhteyttä.

 

Katso kysymykset ja vastaukset

Anna palautetta

Voit antaa meille palautetta alla olevalla lomakkeella.

Mikäli asiasi koskee lasku- tai palkka-asioita, käytäthän sähköisiä asiointilomakkeitamme.

 

    YEL- / MYEL-todistukset

    Voitte toimittaa YEL- tai MYEL-todistuksen meille oheisella asiointilomakkeella. Tämä helpottaa ja nopeuttaa asiointianne Provinciaan.

    Yksityisten elinkeinoharjoittajien sekä toiminimellisten tulee toimittaa YEL- / MYEL -todistus kunnille, kaupungeille, kuntayhtymille ja osakeyhtiöille, joille ovat myyneet palvelua.

    Todistus on voimassa vuoden todistuksen päiväyksestä laskien. Tämän jälkeen tulee toimittaa uusi todistus.

      • Liitä YEL- / MYEL -todistus tai vapautuspäätös
        Sallitut tiedostotyypit: pdf, doc, docx, jpg, xls, xlsx, Max. tiedoston koko: 256 MB.