Siirry sisältöön

Ajankohtaista

Osa Päijät-Hämeen hyvinvointialueen asiakkaista saa laskunsa viiveellä

Osa hyvinvointialueen palveluja alkuvuonna käyttäneistä saa laskun tästä tavallista myöhemmin. Entisen hyvinvointiyhtymän nykyisen hyvinvointialueen sosiaalipalvelujen asiakkaiden tammi-helmikuun vuokralaskut erääntyvät poikkeuksellisesti yhtaikaa helmikuussa.

Heinolasta ja Etevasta hyvinvointialueelle siirtyneet vuokralaskutusasiakkaat sitä vastoin ovat saaneet laskunsa aikataulussa.

Myös perusterveydenhuollon lääkärikäyntien, erikoissairaanhoidon poliklinikkakäyntien, perusterveydenhuollon ja keskussairaalan vuodeosastojen sekä suun terveydenhuollon asiakkaina alkuvuodesta olleet saavat laskun asioinnistaan tavanomaista pidemmän ajan päästä.

Laskujen viivästyminen aiheutuu järjestelmien yhteensovittamisen arvioitua pidemmästä kestosta hyvinvointialueelle siirryttäessä. Tilannetta ennakoitiin jo loka-marraskuussa, jolloin hyvinvointiyhtymän vuokralaskutuksen asiakkaat saivat kirjeitse tiedon tammikuun laskutuksen viivästymisestä. Tuolloin arvioitiin, että laskut ovat asiakkailla käytettävissä helmikuun alussa.

Tämän hetken arvion mukaan laskutus käynnistyy viikoilla 5-7.

Laskutuksen myöhästymisellä ei ole vaikutusta hyvinvointialueen kykyyn suoriutua omista maksuistaan eikä siitä koidu asiakkaille lisäkustannuksia.

Asiakkaat voivat tarvittaessa ottaa yhteyttä maksuajan pidennyksestä sopiakseen osoitteeseen maksuntarkkailu.hva@provincia.fi tai puhelimitse 03 821 4019. Muissa tapauksissa asiakkaiden ei tämän laskutuksen viiveen vuoksi tarvitse tehdä mitään.

Lisätietoja

Päijät-Hämeen hyvinvointialue, laskentapäällikkö Maarit Kuivala-Ruiz, 044 482 4056, maarit.kuivala-ruiz@paijatha.fi
Provincia Oy, toimitusjohtaja Anna-Kaisa Packalen, 050 353 2390, anna-kaisa.packalen@provincia.fi