Siirry sisältöön

Ajankohtaista

Jatkuvan parantamisen taktiikalla kohti parasta palvelua

Asiakaspalvelun tärkeys ja asiakaskokemuksen merkitys liiketoiminnalle ovat keskiössä tällä viikolla vietettävässä valtakunnallisessa Asiakaspalveluviikossa, jossa me Provinciasta olemme jälleen mukana. Teeman mukaisesti tällä viikolla pohdimme erityisesti, mitä on hyvä asiakaspalvelu, innostamme ja motivoimme toisiamme sekä olemme normaaliakin tiiviimmin yhteydessä asiakkaisiin.

Mitä on hyvä asiakaspalvelu? Onko se täydellisyyttä ja virheettömyyttä? Siihen tietysti pyritään. Oikea-aikainen ja oikeanlainen palvelutuotanto on tavoitteena joka päivä. Siinä onnistuminen vaatii sekä osaamista että ammattitaitoa. Lisäksi tarvitaan hyvää yhteistyötä asiakkaan, järjestelmätoimittajien kuin talon sisäisten kollegoidenkin kanssa.

Virheen sattuessa asiakaspalvelutaidot punnitaan. Virheiden mahdollisimman ripeä korjaaminen, syiden selvittäminen ja saman virheen toistumisen estäminen ovat kriittisiä asioita, kun mietitään, miten ongelmatilanteen ratkaisemisessa onnistuttiin. Erittäin merkittävässä roolissa on viestintä asiakkaan suuntaan. On tärkeää, että me tiedotamme mahdollisimman konkreettisesti ja aktiivisesti havaitusta virheestä tai mahdollisesta ongelmatilanteesta sekä sen ratkaisun edistymisestä.

Meillä on yhteinen intressi asiakasorganisaatioiden kanssa saada asiat toimimaan sutjakkaasti, oikein ja ajallaan. Hyvä yhteisen tekemisen meininki edistää asioiden sujumista. Yhdessä tehden löydetään myös uusia, parempia tekemisen tapoja.

Me keräämme asiakaspalautetta eri tavoilla pitkin vuotta. Marraskuussa on jälleen aika arkikyselyn, joka tarkoittaa, että kahden viikon aikana me lähetämme palautekyselyn henkilöille, joiden kanssa olemme yhteyksissä. Vuoden loppupuolella lähetämme asiakasorganisaatioiden edustajille tuttuun tyyliin kyselyn onnistumisista ja parantamiskohteista.

Arvostamme antamaanne palautetta ja tutkimme vastauksia tarkasti, jotta pystymme kehittymään jatkuvan parantamisen hengessä!

 

Mari Rosberg

Palvelujohtaja