Alkuvuodesta 2026 käyttöönotettavan uuden palvelunhallintajärjestelmän toimittajaksi on valittu Twoday, jonka eBusines Suite-alustalla toimiva järjestelmä nopeuttaa ja sujuvoittaa Provincian asiakaspalvelua ja palveluprosesseja.
Twoday kuvaa itseään täyden palvelun teknologiayhtiöksi, joka auttaa asiakkaitaan digitalisoimaan ja tehostamaan toimintaansa. Yrityksellä on Suomessa noin 800 työntekijää, ja se on osa laajempaa kansainvälistä twoday-ryhmää, jossa työskentelee yhteensä noin 3000 asiantuntijaa viidessä maassa.
Twodayn palvelut kattavat kolme liiketoiminta-aluetta: datan ja tekoälyn, ohjelmistokehityksen sekä liiketoimintasovellukset. Viimeksi mainitusta vastaava johtaja Jyrki Niekkamaa kuvailee Provinciassa käyttöönotettavaa eBusiness Suitea helppokäyttöiseksi ja monipuoliseksi ohjelmistoalustaksi, joka mahdollistaa palveluprosessien digitalisoinnin ja automatisoinnin.
Alusta perustuu avoimiin standardeihin ja teknologioihin, ja se integroituu ketterästi muihin järjestelmiin.
- Tekoälyä hyödyntävä ja jatkuvasti oppiva järjestelmä luokittelee tikettejä annettujen määreiden mukaisesti ja ohjaa ne oikeille vastaanottajille. Rutiinikysymyksiin se voi vastata osittain myös automaattisesti ja tekoälyavusteisesti, mikä nopeuttaa palveluprosessia ja säästää kustannuksia.
Automaatiota ja läpinäkyvyyttä
Provincian asiakkuusjohtaja Essi Alaluukas pitää uuden palvelunhallintajärjestelmän parhaina puolina lisääntyvää automaatiota sekä läpinäkyvyyttä, jotka olivat asiakasportaalin ohella asiakkaiden esittämien toiveiden kärkipäässä.
Järjestelmä kytkeytyy sujuvasti osaksi Provincian uutta keskitettyä asiakaspalvelua eli Service Desk-toimintoa.
- Samanaikaisesti uuden järjestelmän käyttöönoton kanssa organisoidumme uudella tavalla ja perustamme keskitetyn asiakaspalvelun tiimin, jonka tehtävänä on palvella Provincian asiakkaita monikanavaisesti. Uuden palvelunhallintajärjestelmän automaatio lyhentää prosessien läpimenoaikaa, tarjoaa asiakkaille kattavan näkymän tikettidataan ja edistää myös Provincian tiedolla johtamista.
Jyrki Niekkamaan mukaan eBusines Suite on niin helppo ja käyttäjää ohjaava alusta, että sen käyttö ei vaadi merkittävää asiakkaiden käyttökoulutusta.
- Järjestelmää käyttävät päivittäin sujuvasti muun muassa ihan tavalliset helsinkiläiset asioidessaan Helsingin kaupungin kanssa.
Uuden palvelunhallintajärjestelmän käyttöönottoprojekti on Provinciassa jo täydessä vauhdissa ja sen vetäjänä toimii Minna Karlstedt.
Asiakkaille uutta palvelunhallintajärjestelmää esitellään virtuaalisesti ja infotilaisuuksissa ensi vuoden alkupuolella. Tarkemmista ajankohdista välitämme lisätietoa asiakasextranetin ja uutiskirjeen välityksellä.