Siirry sisältöön

Ajankohtaista

Vietämme Asiakaspalvelun teemaviikkoa

Olemme mukana lokakuun ensimmäisellä viikolla valtakunnallisessa Asiakaspalvelu-teemaviikossa, jonka tavoitteena on nostaa esille asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen merkitystä liiketoiminnalle. Tyytyväiset asiakkaat ovat yritykselle kultaakin kalliimpia ja me haluamme, että asiakkaat ovat meihin tyytyväisiä. Haluamme lunastaa odotukset, eikä meitä haittaa myöskään tulevaisuudessa ylittää odotukset. Ymmärrämme, että siihen pääseminen vaatii työtä ja tekemistä. Lisäksi se vaatii viestintää, joka on keskiössä hyvän asiakaspalvelukokemuksen aikaansaamisessa.

Sanotaan, että viestintä epäonnistuu aina. Ihan samaa mieltä en ole, mutta haastavaahan viestintä on. Nytkin tätä kirjoittaessa mietin teitä lukijoita. Miten kirjoitan, että saan ilmaistua asian mahdollisimman simppelisti niin, että mahdollisimman moni ymmärtää viestin tarkoittamallani tavalla? Viestinnän onnistumista parantaa se, että yhteydenpito on avointa, aktiivista, nopeaa ja tiivistä. Se, että asiat tuodaan asiat esiin mahdollisimman selkeästi ja etupainotteisesti. Yhteinen vuoropuhelu parantaa ja syventää yhteistyötä. Tutuksi tuleminen ja yhdessä sovitut toimintatavat helpottavat asioiden hoitamista ja myös hankalien asioiden käsittelyä.

Sanotaan myös, että tieto lisää tuskaa. Totta toinen puoli, mutta asiakaspalvelu-vinkkelistä katsottuna uskon, että tieto parantaa asiakaskokemusta. Yhdessä jaettu tieto selkeyttää puolin ja toisin tekemistä. Se luo yhteistä todellisuutta, jonka myötä tekemistä on mahdollista yhdessä kehittää ja parantaa tulevaisuudessa. Hankalissa tilanteissa avoin viestintä asioiden selvittämisessä vain parantaa tilannetta.

Haluamme parantaa. Siksi keskitymme tämän viikon ja tästä eteenpäin parantamaan asiakaskokemusta.

Mari Rosberg

Palvelujohtaja