Hollolan kunnanhallitus on kokouksessaan 29.4. päättänyt hyväksyä uuden TVA-järjestelmän, jonka valmistelussa ja toteuttamisessa Provincia on ollut mukana ulkopuolisena asiantuntijana helmikuusta 2018 lähtien.
Hollolan kunnan tuore henkilöstöpäällikkö Minna Hutko kertoo päässeensä hyvän pohjatyön ansiosta prosessiin hyvin mukaan. ”Aloitin henkilöstöpäällikkönä maaliskuun alussa. Tilanne oli sikäli mielenkiintoinen, että työn alla oli heti isoja asioita, kuten tämä palkkausjärjestelmän uudistus, joka saattaminen loppuun tuli tehtäväkseni. TVA-uudistuksessa oli onneksi tehty valtavan hyvää työtä Provincian avustuksella. Pääsin hyvin sisälle prosessiin ja tuli ihan tunne, että olisin ollut talossa jo pitkään”, Hutko kertoo. ”Oli turvallinen olo tulla uutena taloon ja jatkamaan edeltäjäni työtä. Tuntui, että Provincialla on homma näpeissään”, Hutko jatkaa.
”Tällä kokemuksellani voin kyllä suositella Provinciaa kumppaniksi vastaaviin hankkeisiin”, Hutko sanoo. Provinciaan tyytyväinen Hutko ehdottaa myös, että Provincia voisi toimia alueella eräänlaisena linkkinä asiakkaidensa välillä lisäämässä esimerkiksi alueen henkilöstöpäälliköiden vuorovaikutusta ja verkostoitumista.
Hutko esitteli ehdotuksen Hollolan kunnanhallitukselle, joka hyväksyi uuden palkkausjärjestelmän sekä siihen liittyvät tehtävien vaativuuden arviointikriteerit, niitä koskevat kuvaukset ja tehtäväkohtaiset palkat voimaan tuleviksi takautuvasti 1.1.2019 alkaen. Uudistus koskee yhteensä 390 Hollolan kunnan työntekijää, jotka työskentelevät kunnallisen virka- ja työehtosopimuksen (KVTES) piirissä ja 179 työntekijää, jotka työskentelevät kunnallisen opetushenkilöstön virka- ja työehtosopimuksen (OVTES) piirissä.